گام دوم انقلاب
هادی حق‌شناس کارشناس مسائل اقتصادی، در تحلیل بخشی از این بیانیه اینگونه اظهار می‌نماید که عبارات بکار رفته شده در آن به نوعی همانند سخنانی است که سید روح‌الله خمینی رهبر وقت ایران حول ا
قالب وبلاگ
آرشيو
پیغام مدیر سایت
سلام دوست من به سایت گام دوم انقلاب خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







هادی حق‌شناس کارشناس مسائل اقتصادی، در تحلیل بخشی از این بیانیه اینگونه اظهار می‌نماید که عبارات بکار رفته شده در آن به نوعی همانند سخنانی است که سید روح‌الله خمینی رهبر وقت ایران حول اقتصاد به آن باور داشت اما با ادبیات امروز بیان شده‌است. او از جمله نکات موجود در بیانیهٔ گام دوم را اشاره به لزوم سهیم‌تر بودن مردم در اقتصاد و کاستن از تصدی‌گری دولت می‌داند؛ و در صورتی که دولت در دههٔ پنجم انقلاب اسلامی به این مسئله توجه کافی داشته باشد، قدمی بلند در نیل به اقتصاد مقاومتی خواهد برداشت.

کیان عبداللهی کارشناس مسائل سیاسی، پیرامون بیانیهٔ گام دوم انقلاب اشاره می‌کند که این سند یک دکترین و راهکاری است که به منظور اجرا در دههٔ پنجم انقلاب مدنظر قرار گرفته‌است. هستهٔ مرکزی این دکترین «سپردن کار به جوان‌ها» با هدف «یک پیشرفت همه‌جانبه» می‌باشد. وی همچنین از این بیانیه تحت عنوان مانیفستی جامع برای چهار دههٔ انقلاب یاد می‌کند و از این جنبه، افتخار به گذشته و امید به آینده را دو رکن اصلی این بیانیه می‌نامد. عبداللهی ضمن واقع‌بینانه خواندن توصیفات رهبر ایران پیرامون چهل سال انقلاب بیان می‌کند که سید علی خامنه‌ای ضمن ارائهٔ تحلیل دقیق و منصفانه، به کم و کاستی‌ها نیز اشاره می‌کند و در کنار آن با نام بردن دلایل و قرائنی، علت تصور آینده‌ای روشن و موفق را برای مردم نشان می‌دهد.

مهدی فضائلی تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به صدور این بیانیه در چهلمین سالگرد انقلاب و شروع دههٔ پنجم آن از سوی فردی دارای مقام حقوقی بالا، آن را از ابعاد مختلفی دارای اهمیت دانست. مخاطب قرار گرفتن جوانان یعنی حدود ۳۵ میلیون نفر از جمعیت ایران در این بیانیه، از دیگر نکات مهم آن از نگاه فضائلی می‌باشد. وی همچنین محتوا و مضامین بیانیهٔ گام دوم را به عنوان منشور انقلاب اسلامی در نقطهٔ عطف ۴۰ سالگی برمی‌شمرد.

این سند مرتبط با تلاش‌های جدید برای جوانگرایی تلقی شده‌است.


امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید

تاریخ : یکشنبه 22 دی 1398 نویسنده : فاطمه فاضلی l بازدید : 217

ارسال نظر
کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته
» گام دوم انقلاب اسلامی: »» یکشنبه 22 دی 1398
» فصل ها: »» یکشنبه 22 دی 1398
» تحلیل ها: »» یکشنبه 22 دی 1398
» واکنش ها »» یکشنبه 22 دی 1398
» منابع »» یکشنبه 22 دی 1398
آمار کاربران

عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مطالب محبوب
تحلیل ها: بازدید : 217
فصل ها: بازدید : 133
واکنش ها بازدید : 117
منابع بازدید : 73

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گام دوم انقلاب مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز



طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

گام دوم انقلاب